Byron Bay, Coffs Harbour & Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu Byron Bay, Coffs Harbour & Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Coffs Harbour & Port Macquarie

Door: Larissa en Melissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa en Melissa

03 Februari 2016 | Australië, Port Macquarie

Byron Bay (22-01 t/m 29-01)
Met nog drie weken op de teller kwamen we op 22 januari aan in Byron Bay. Byron Bay is een klein stadje en staat bekend om hun hippie cultuur. Overal zie je winkels met kleurrijke kleding en de lokale mensen vallen op met hun kledingstijl en de kleur en stijl van hun haren. Ons hostel hier was een en al party. Welke dag het ook was, rond het middaguur kwam het drank samen met de drankspelletjes alweer op tafel! Zo af en toe vonden wij het leuk om zo'n avond te hebben, maar dit was iets te veel van het goede. ;) In Byron Bay was er, buiten het bezoeken van het strand, niet erg veel te beleven. Hieronder hebben we even de leukste dingen samengevat.

Tijdens ons verblijf in Byron Bay verbleven er ook nog wat vrienden van ons, die we ontmoet hadden op Fraser Island. Samen met hun hebben we een wandeltocht gemaakt naar de vuurtoren. De vuurtoren was aan het einde van de baai en gaf ons een geweldig uitzicht over de omgeving. Ook was hier het meest oostelijke punt van Australië te vinden en dat moesten we natuurlijk wel gezien hebben!

Ook hebben we vanaf Byron Bay een dagtrip naar Nimbin gedaan. Nimbin staat bekend als een hippie dorpje en ligt ongeveer 1,5uur rijden van Byron Bay af. In dit dorpje wordt er 'legaal' wiet verkocht en gebruikt. Langs de straat werd je door oudere vrouwtjes aangesproken om een kijkje te nemen in hun galerij, dit werd gebruikt als dekmantel om daar dan de wel bekende 'cookies' te kopen. Ondanks dat men weet wat er allemaal gaande is in dit dorpje wordt er toch nog geheimzinnig en stiekem over gedaan. Nu we er toch waren moesten we de 'cookies' natuurlijk wel even proeven. Onze mening was bij de eerste hap al snel gemaakt: Droog en smerig! Na er één samen gedeeld te hebben, vonden we het wel genoeg. Twee uur later voelden we er vrij weinig van dus het was niks voor ons. ;) Ook hadden we hier een fabriek bezocht die kaarsen maakten in allerlei kleuren en vormen. Na 1,5 uur door het stadje te hebben gewandeld zijn we naar een park gegaan. Hier hebben we een wandeling gemaakt en daarna hadden we een BBQ als lunch. Als gezelschap kwam er nog even een leguaan langs tijdens de lunch om wat eten te scoren, hij zorgde ervoor dat iedereen binnen 5 seconde op de tafels stond! Haha en genoot ondertussen lekker van de bbq-worstjes, maar deed verder gelukkig niets. Daarna zijn we weer terug gereden naar Byron Bay en hebben we onze avond rustig afgesloten.

Australia day! Op dinsdag 26 januari was het Australia day, een grote feestdag in Australië werd ons verteld een beetje zoals Koningsdag dus we hadden er grote verwachtingen van. Helaas bleek het iets minder groot gevierd te worden in Byron Bay dan ons was verteld... Op straat was weinig te doen en ook op het strand kon je niet echt zeggen dat het een andere dag was dan normaal. Alleen in ons hostel was een feestsfeer en speelden iedereen drinkspelletjes. Wij brachten onze ochtend/middag dus ook door in ons hostel met een stok kaarten en cider. 's Middags was er ook nog een BBQ bij het hostel dus dat was wel gezellig. Vanzelf kregen we gezelschap van meerdere backpackers en hebben we ons uiteindelijk toch goed vermaakt vandaag!

De laatste avond zijn we naar Cheeky Monkeys gegaan. Hier kon je voor een mooie prijs een hapje eten en daarna genieten van een avondje stappen! Je moest daar dan wel voor 20.00uur binnen zijn, dit haalden wij maar weer net... Aangezien we, toen we er net waren, weer terug naar het hostel moesten om onze paspoorten te halen. Maar 'no worries', we konden nog naar binnen! Na het eten van een heerlijke Caesar Salade en de gekruide frietjes met sour crème en chili saus (aanrader!) was onze bodem gelegd! De avond werd gevuld met een 'wet shirt contest' waarbij een aantal meiden de uitdaging met een waterpistool aangingen. Diegene die het meeste sexy danste won uiteindelijk een geld bedrag... En ja ze stonden gruwelijk voorschut! ;) Daarna ging iedereen op de tafels staan. Zo werd hier met elkaar gedanst. We hebben hier een gezellige laatste avond gehad!

Over het algemeen was Byron Bay een leuke plek om voor een paar dagen te blijven, maar voor een week zoals wij deden was het te lang vooral omdat er vrij weinig te doen is.

Coffs Harbour (29-01 t/m 31-01)
Vandaag vetrokken we dan eindelijk vanuit het ietwat saaie Byron Bay naar Coffs Harbour. Van wat we hebben gehoord is dit een klein, rustig stadje waar niet heel veel te doen is, maar voor een aantal dagen het prima is om te verblijven. We lieten ons verrassen. Om 12.00uur vertrok onze bus vanuit Byron Bay naar Coffs Harbour. Een vier uur durende reis. Het vele reizen bevalt ons gelukkig goed. De busreizen gaan snel voorbij en telkens zijn we benieuwd naar de volgende bestemming. In wat voor hostel we terecht komen, leren we nieuwe mensen kennen, hoe is de plaats en wat kunnen we er allemaal doen. Tot nu toe hadden we elke keer geluk gehad en waren de hostels prima en leerden we elke keer weer opnieuw nieuwe, leuke mensen kennen.
Om 16.00uur kwamen we aan in Coffs Harbour en stond het busje van het hostel al op ons te wachten. Snel alles in de bus gegooid, want het regende hier.. In het hostel werden we verwelkomd door een vrouw, die ons incheckte en alles over het uitlegde. Tijd om de kamer te gaan zoeken, zodat we onze tassen konden dumpen en we konden gaan kijken hoe die eruit zag. De kamer zag er goed uit dus ook hier komt het wel goed met ons! Eerst hebben we maar eens wat boodschappen gedaan voor het eten, want we waren uitgehongerd! Deze avond werd het een lekkere pasta met champignons en ham. Na het eten zijn we richting het strand gelopen. We liepen de pier op en konden vanaf daar de zonsondergang zien. Hiermee sloten we de dag mooi af en daarna gingen we heerlijk richting bed. Onze enige volle dag in Coffs Harbour brachten we heerlijk door op het strand! De zee was hier minder wild dan in de gold coast, dus konden we af en toe lekker afkoelen in de zee zonder dat we kopje onder gingen in de hoge golven. Vanuit Coffs Harbour kon je naar een heuvel lopen die in de zee ligt, waar vanuit je een prachtige zonsondergang kon zien. En ja jullie raden het al... dat was dan ook het plan voor vanavond! Na het avondeten en een verfrissende douche liepen we met onze camera in de hand richting de heuvel. Een wandeling van ongeveer een halfuurtje. Boven aangekomen hebben we genoten van de zonsondergang en een aantal leuke foto's genomen. Morgen zit onze tijd er hier weer op en gaan we door naar de volgende plek: Port Macquarie. Helaas gaat onze bus pas om 16.00uur dus we moeten ons wel nog de hele dag vermaken en dat is best lastig hier aangezien er weinig te doen is in de buurt. We waren die dag dan ook zo blij dat het 15.30uur was en we door het busje van het hostel afgezet kon worden bij de busstop. Hier ontmoetten we nog een paar vreemde snuiters waar we liever afstand van hielden, maar zoals we al hadden verwacht ging er dus één, in een soort van lege bus, net naast ons zitten... Tja dat hadden wij weer. De hele reis hebben we dan ook mogen genieten van zijn gezelschap.

Port Macquarie (31-01 t/m 03-02)
Next stop Port Macquarie. Om 19.00uur kwamen we aan in Port Macquarie. Een plaatsje waarover we al veel goede verhalen hadden gehoord, dus onze verwachtingen waren weer hoog. We werden bij de busstop opgehaald door Dylan, een man van 29 jaar. Hij was sinds een aantal dagen de manager van het hostel. We voelden ons gelijk thuis daar. In het hostel sliepen we op een 10-persoonskamer, maar hadden wij even geluk dat we tijdens ons hele verblijf de kamer met z'n tweeën gedeeld hebben! Aangezien we vandaag al vroeg hadden gegeten gingen we eerst maar eens op zoek naar een supermarkt. Dat was nog een eindje lopen, maar zo zagen we gelijk een stukje van de stad. Na het eten namen we een douche en we hadden gezien dat ze hier een pool tafel hadden... Die ook nog eens gratis was! Tijd voor een potje pool dus.
Onze tweede dag in Port Macquarie hebben we grotendeels bij het hostel doorgebracht, omdat we 's middags richting het Koala Hospital gingen. Dit Koala Hospital was de enige in heel Australië en dat wilden we niet missen! Het was 5 minuutjes rijden met de auto. In het Hospital verbleven koala's die vanuit heel Australië hier naar toe zijn gebracht. Tijdens de rondleiding werd ons verteld dat de verwondingen van de koala's varieerden van brandwonden door bosbranden tot gebroken botten door het vallen uit een boom of aanrijdingen. Ook zat er een koala die was aangevallen door een hond. Ook werd ons verteld dat de koala's eten kregen uit hun eigen leefgebied, omdat ze anders dood gaan. Dit kon een halfuurtje van het hospital zijn, maar ook een ritje van tien uur. Best gek eigenlijk als je bedenkt dat Australië zo'n groot land is en er zoveel koala's zijn maar dat er maar één Hospital is in het hele land waar gewonden koala's worden opgevangen en verzorgd. Het was een erg leuke en leerzame trip vandaag. Gelukkig was Dylan (de manager van het hostel) er vandaag bij gebleven, zodat hij ook eens te zien wat ze hier allemaal doen. Goed voor ons, want nu kon hij ons ook mooi weer naar het hostel brengen en hoefden we niet te lopen. Om het strand van Port Macquarie niet over te slaan hadden we de tweede dag vrij gehouden om deze eens een bezoekje te brengen. Het was een klein uurtje lopen, maar dat hadden we er wel voor over. Toen we aankwamen hadden we snel ons handdoekje neer gelegd en toen was het tijd om maar eens duik nemen in het water. Of toch maar niet.... Het water was hier echt KOUD! Dan maar tot onze knietjes erin en er weer uit dat was ook wel prima. ;) Wij hadden ons hier mooi een dagje vermaakt. Op de terugweg van het strand stopten we bij de supermarkt om boodschappen te doen. We kozen, voor de afwisseling, maar eens voor een makkelijke maaltijd vandaag haha. Voor de avond besloten we om een aantal biertjes te halen zodat we met de andere gasten van het hostel de avond gezellig af konden sluiten. Na een douche liepen we richting de bottle shop, waar we erachter kwamen dat we voor de zoveelste keer ons paspoort waren vergeten pff... Dat werd een extra wandeling terug vanavond, maar daarna konden we wel genieten van de heerlijke biertjes! Met de andere backpackers en de manager hadden we een aantal kaartspelletjes (die we hier genoeg hebben gespeeld) gespeeld, waarna het tijd werd om naar bed te gaan. Morgen is ons laatste dagje hier alweer aangebroken en gaan we eindelijk richting Sydney! De laatste dag in Port Macquarie blijven we bij het hostel en relaxen we in en bij het zwembad. Om 19.00uur gaat onze bus naar Sydney en die willen we niet missen!

• 12 Februari 2016 - 00:09

Elise:

Hey lieverds,
    Weer genoten van jullie laatste reisverslag.
    Ik lekker in mijn bedje.... jullie aan het voorbereiden voor jullie terugreis!
    Super leuk dat wij met jullie mee hebben mogen reizen in jullie rugzak....dat maakte het gemis voor ons een heel stuk aangenamer :)
    Als wij morgen wakker worden zitten jullie alweer in het vliegtuig op weg naar jullie mooie durpske Rosmalen, waar vele op jullie mooie live verhalen en foto's zitten te wachten!
    Yeah bijna weer lekker knuffelen :) tot gauw lieverds -XxX-

• 12 Februari 2016 - 00:14

Stephanie Damen:

Hey Dames,

Weer leuk om jullie avonturen te lezen