Het nieuwe jaar goed ingeluid Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar goed ingeluid Down Under! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar goed ingeluid Down Under!

Door: Larissa en Melissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa en Melissa

09 Januari 2016 | Australië, Airlie Beach

Cairns (28-12)
Vandaag was onze laatste dag in Cairns aangebroken. En dit moest toch knallend worden afgesloten! Melissa besloot afgelopen weekend om een uitdaging aan te gaan die al langere tijd op haar Bucket List stond: Bungee Jumpen! Binnen korte tijd nam ze het besluit en gisteren (zondag) werd er meteen een reservering gemaakt! Voor Larissa ging het allemaal net iets te snel, dus blijft het Bungee jumpen nog even op haar to do lijstje staan. Ook omdat het niet verstandig is om dit nu met haar been te doen. Wie weet later in de reis... Wel ging ze mee als steunende toeschouwer! Om 11.00uur werden we opgehaald door een shuttle bus van het bedrijf. De ochtend startte met heerlijk weer maar hoe dichter Melissa's sprong in de buurt kwam, hoe harder de druppels uit de lucht kwamen vallen. Na de introductie, het inschrijven en de laatste moed bij elkaar verzameld te hebben vertrok Melissa (kletsnat) de steiger op. Onderweg naar boven kwam ze erachter dat ze haar ticket was vergeten en kon ze weer terug. Nog natter boven in de Bungee Jump toren aangekomen kwamen de kriebels toch wel binnen! Stiekem is het toch wel erg eng om van die rand af te springen... Te springen in het niets. Niet denken, maar doen! De eerste secondes waren wel angstaanjagend, maar eenmaal in de lucht was het een super gaaf gevoel! Het was de moeite waard, echt kicken! Nadat Melissa haar foto's en het filmpje had ontvangen werden we weer terug bij ons hostel afgezet. We gingen nog even richting het centrum om bij Peterpans onze tweede deel van de reis vast te gaan leggen. Nu hebben we tot aan onze laatste dag in Australië alle hostels en activiteiten vast staan, en we kunnen jullie alvast verklappen dat we nog hele gave dingen op de planning hebben staan!! Om onze laatste avond in Cairns en de leuke tijd die we hier hebben gehad goed af te sluiten besloten we om deze ene keer lekker uit eten te gaan. We wisten niet waar de goede restaurantjes zaten, maar kwamen langs een goed uitziende Burger Bar, waar erg lekkere burgers op stonden. Dit werd ons avondeten! We kozen allebei een caesar burger. Zoals de salade alleen dan op een broodje en we kunnen jullie vertellen het smaakte goed! Dat we hetzelfde kozen om te eten is niet de eerste keer deze reis. Eigenlijk is dit een soort van normaal geworden haha net zoals dat het normaal is dat ze denken dat wij tweeling zijn. Of het nu komt door ons uiterlijk of onze namen wij weten het niet, maar moeten elke keer wel lachen want hoe verzinnen ze het.. Na onze honger gestild te hebben liepen we richting het centrum om voor de laatste keer de 'bus to town' te pakken!

Van Cairns naar Townsville naar Magnetic Island (29-12)
The next stop is Magnetic Island. Hier vieren we tevens ook oud en nieuw met een spetterende full moon party. Althans dat werd ons verteld. Eerst maar eens zien... Om 08.30uur moesten we de bus in Cairns hebben om vervolgens naar Townsville te rijden. Er werd ons aangeraden om er al redelijk vroeg te staan, zodat je een goede plek in de bus hebt. Maar dit maakte helemaal niets uit. Je moet gewoon een beetje voordringen zodat je als één van de eerste in de bus stapt. ;) Dit is geen probleem voor ons zolang we maar een goed plekje hebben, want het zijn geen busreisjes van 1 of 2 uur, nee de busreizen verschillen van 5 tot 10 uur en heeeeeel af en toe hebben we een reis van een 2 of 3 uur. Één geluk ze hebben WiFi in de bus. Nouja WiFi... als je geluk hebt doet die het, maar snel is ie zeker niet. De Greyhound stopt overal waar veel backpackers komen, dus het is een handig vervoersmiddel. De reis naar Townsville duurde ongeveer 5 uur met een aantal stops, waar mensen werden opgehaald of voor een hapje en een drankje. Rond 14.00uur arriveerden we in Townsville, waar we de Ferry namen naar Magnetic Island. Helaas was de Ferry net vertrokken en moesten we nog zo'n anderhalf uur wachten op de volgend. Maar niet getreurd ze hebben overheerlijke tosti's hier, dus we komen die tijd wel door! Haha! Tijdens het wachten zagen we verschillende groepen backpackers die ook richting Magnetic gaan. Wat zou het leuk zijn als een van deze backpackers bij ons in het hostel zou zitten. We wachtten het maar af. Om 15.45uur konden we aan boord en 20 minuten later stonden we alweer aan land. Wij hadden weer de pech dat het de hele dag regende waardoor het er allemaal minder mooi uitzag dan het daadwerkelijk is. En het was ook nog eens de eerste dag in meer dan twee maanden dat het hier regende! Laten we het maar zo bekijken we zijn het gewend van Cairns. Magnetic Island here we are. Even snel vragen welke bus we moesten hebben en dan kan de tijd op Magnetic Island beginnen. We sliepen in Bungalow Bay. Een redelijk grote campingside met verschillende soorten cabines en open plekken waar je zelf je tent kon plaatsen of je camper kon parkeren. Wij sliepen in een girls door room met vier stapelbedden. Het was wel even schrikken toen we onze slaapplek betraden, want er waren geen ramen alleen maar houten roosters waar gaas voor zat en best veel spinnenwebben overal. Gelukkig lagen er nog maar twee andere op de kamer en hadden we nog keus welke bedden we wilden. De matrassen zagen er niet allemaal even fris uit, dus kozen we het stapelbed met de minste vlekken helaas wel het dichtstbij "het raam". Snel even controleren op bedbugs en onze slaapplek was een feit! Nu maar eerst lekker een drankje drinken bij de bar en een hapje eten. De lekkerste knoflookbrood is te vinden op Magnetic Islands! Wat was deze lekker, maar goed dat we hier nog een paar dagen zaten. Na een douche kwamen de kaarten weer op tafel om een potje shithead te spelen. Het spel wat we in Cairns hadden geleerd zal deze reis nog wel vaker gespeeld gaan worden. Het terras zat vol met mensen die hetzelfde spel speelden, dus het duurde niet lang voordat we aansloten bij een andere tafel met twee Zwitserse en een Canadees. Het was pas tijd om naar bed te gaan wanneer de bar sloot en de lampen uit gingen. Dit was bij Bungalow Bay al om 23.00 uur... :( Dan maar naar onze eerste nacht in ons stapelbed!

Magnetic Island (30-12)
Helaas ging de wekker weer vroeg vandaag, maar wel voor iets leuks! We gingen ontbijten tussen de papegaaien en verschillende soorten reptielen die we ook mochten vasthouden. Om 08.30uur werden we bij de receptie opgehaald voor het ontbijt. We hebben geluk dat ons verblijf ook de plek is waar het ontbijt plaatsvond. Lucky us! Het ontbijt was erg uitgebreid en we hadden daar dan ook heerlijk gegeten. Na het ontbijt was het tijd om de verschillende dieren te gaan bekijken. Er waren verschillende soorten hagedissen waar we de namen niet meer van weten. En een slang. Een black headed python wel te verstaan. En ja ook deze mochten we vasthouden... Eerst maar eens kijken hoe het de andere afging. De slang was best rustig, beter als de slang in Cairns. En toen was het onze beurt. Melissa ging als eerste en daarna mocht ook Larissa deze enorme grote, dikke slang vasthouden. Ach waarom ook niet zo vaak krijg je deze kans niet. Gelukkig hebben we de foto's als bewijs voor degene die ons niet geloven! :) Maar nu gaan we dan doen waarvoor we zijn gekomen... Het vasthouden van een Koala! We kregen eerst een korte briefing van hoe het wel en niet moet, daarna werd de Koala gehaald. Het was zo schattig hoe de koala zonder tegen te stribbelen met iedereen op de foto ging. Nadat alle mensen hun beurt hadden gehad konden we de foto's ophalen bij de receptie. Voordat we richting het strand liepen gingen we eerst maar eens de foto's ophalen. Helaas waren deze mislukt.... We kregen de keus om opnieuw een foto te maken of ons geld terug te krijgen. Deze kans lieten we niet liggen en we gingen uiteraard nog een keer op de foto. Nu waren ze wel gelukt! De rest van de middag hebben we doorgebracht op het strand van Horshoe Bay, dit lag 5 minuten lopen van ons verblijf. Gelukkig was het vandaag wel beter weer en is het gebleven bij één dag met regen. Omdat de goedkoopste supermarkt tien minuten met de bus was, besloten we vanaf het strand de bus te pakken en voor de komende dagen boodschappen te doen. Zodat we niet elke dag op en neer hoefden. Deze avond werd het wraps. Die heerlijke die we thuis ook altijd maken! Tijdens het eten leerden we een Nederlands stel kennen, die samen aan het reizen waren met een camper. We raakten aan de praat en in plaats van een potje kaarten zaten we twee uur later nog gezellig te kletsen. Omdat het voor kaarten te laat was gingen we redelijk vroeg naar bed, want met oud en nieuw op de agenda morgen en het vroege opstaan van vanochtend waren we toe aan een goede nachtrust. En na onze eerste avondje slapen in de cabine waren we gelukkig al weer helemaal gewend aan de omgeving.

Magnetic Island (31-12)
Op de planning vandaag staat een relaxdag en een spetterende avond! Die relaxdag dat kwam wel goed, maar die spetterende avond moesten we nog maar afwachten. Eerst hadden we heerlijk uitgeslapen en een ontbijtje gegeten, daarna zijn we richting het strand gegaan en weer op tijd terug om ons voor te bereiden op avond. Een heerlijke lange douche, optutten... oh wat was dat lang geleden ;) en de avond kon beginnen! Eerst maar eens een kaartspelletje en een drankje met onze Franse vrienden die we op Magnetic Island hadden leren kennen en nog een aantal andere. Zonder dat we ja hadden gezegd stonden we ook op de lijst voor het kokosnoot bowlen. Ach, waarom ook niet. Helaas bakten we er niks van en zijn we ergens onderaan geëindigd. Rond 21.00uur wilden we de bus pakken, maar door alle gezelligheid waren we hier te laat voor. Dan maar de bus van 21.45uuur. Iedereen had blijkbaar hetzelfde idee als ons, want de bushalte stond vol met jongeren die richting de full moon party gingen. Toen de bus eindelijk kwam reed deze zonder te stoppen ook weer door... Deze bus zat al vol! Gelukkig kwam er niet veel later een andere bus die ons allemaal meenam. Het was een kleine 30 minuten rijden, daar waren we dan. Richting de ingang lopend pakten we de kaartjes er al bij. Voor ons zagen we mensen met hun paspoort staan en ineens schrokken we... Shit! We waren onze paspoorten vergeten! Wat is de snelste manier om heen en weer te gaan, want het was inmiddels als 22.30uur. Een taxi, ja dat is de beste manier. We vroegen waar we een taxi konden krijgen en als antwoord werd ons gegeven dat deze ieder moment kon arriveren. Oke dan wachten we even. Op dat moment kwam er net een bus aan.. NEE, snel de straat oversteken om de bus te halen. Dankzij onze topconditie was dit natuurlijk geen probleem. En wat een leuke verrassing het was dezelfde busschauffeur als heen. Hij vertelde ons dat als we snel onze paspoorten gingen pakken, we op tijd zouden zijn voor wanneer de buschauffeur weer terug reed richting de full moon party. En ja ook hier waren we snel genoeg voor. Om 23.50uur waren we dan eindelijk binnen en kon het feestje beginnen. Door al het gehaast hadden we best honger gekregen, dus eerst even wat eten dan een biertje halen en we zijn helemaal klaar om het nieuwe jaar goed in te luiden! Door al het gehaast waren we bijna vergeten dat het inmiddels al bijna 24.00uur was, maar gelukkig begon iedereen af te tellen en hebben we het allemaal niet gemist. Het feestje ging nog door tot in de vroege uurtjes! Het was een zeer geslaagde avond geweest, maar oud en nieuw zonder vuurwerk, familie en vrienden is toch wel raar!

Magnetic Island (1-1)
The day after... Het is 1 januari en wat hebben we het nieuwe jaar goed ingeluid, een goed begin van 2016 voor ons! Een jaar die we zeker niet gaan vergeten. Om 05.00uur lagen we pas in bed, dus vandaag kwamen we niet voor 12.00uur ons bed uit. Dachten we.. We waren even vergeten dat we met 4 andere op een kamer slapen, dus het uitslapen konden we wel vergeten. Ook vandaag stond in het teken van weinig doen en alleen relaxen. Maar eerst hebben we een wasje gedraaid, want we hadden weer genoeg was op gespaard om er een wasmachine mee te vullen. In de tijd die we moesten wachten op de was, genoten we voor de laatste keer van het allerlekkerste knoflookbrood en schreven we onze avonturen op in onze reisboekjes. Eigenlijk zaten we gewoon te wachten totdat het 20.00uur was en we konden face-timen met thuis om ook hen een gelukkig nieuwjaar te wensen. En dat was gelukt!! Aangezien we morgen weer vertrekken naar onze volgende bestemming moesten we ook nog even onze tassen inpakken, ook een mooi klusje om op deze luie dag te doen.

Van Magnetic Island naar Airlie Beach (2-1)
Tijd om naar de volgende bestemming te gaan: Airlie Beach. Dit is de toegangspoort tot The Whitsundays. Eerst moesten we met de Ferry terug naar Townsville, waar de Greyhound richting Airlie Beach ging. Ook Valentin en Thomas (onze Franse vrienden) vertrokken vandaag richting Airlie beach, dus we hadden onze reispartners gevonden. Met hen is het nooit saai en is het spreekwoord: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, echt van toepassing. Omdat we een Ferry eerder hadden gepakt moesten we in Townsville langer wachten op de bus. Tijd om onze honger te stillen met een heerlijke tosti! Ondertussen gingen Valentin en Thomas richting een museum en pasten wij op de spullen. Een halfuurtje latrr kwamen ze alweer terug. Museum gesloten, maar goed dat wij niet mee waren gegaan. Met z'n alle wachtten we op de bus, die om 14.15uur arriveerden. Onderweg was er weinig te zien, alleen war dorre oppervlaktes met koeien. Iedereen was rustig aan het lezen, met z'n telefoon bezig, aan het slapen of voor zich uit aan het staren toen we een harde knal hoorden. Iedereen zat ineens rechtop in z'n stoel en rond te kijken wat er gebeurden. In de voorruit zagen we enkele grote scheuren en een enorme ster. Er was een enorme vogel tegen de voorruit gevlogen! Zonder enige aarzeling reed de chauffeur verder naar Airlie Beach. Hier kwamen we rond 19.00uur pas aan. Samen met onze Franse vrienden liepen we richting ons verblijf. Wij naar Magnums en zij naar Base. Dit was een kleine 500 meter verderop. Thomas liep voorop met z'n telefoon, voor de navigatie. Wij als vrouwen dachten dat we een kortere route wisten, maar Thomas was overtuigd dat dat niet zo was. Oke, we volgden de persoon met de navigatie want die zal het wel weten.... Na 2 keer links af te zijn geslagen kwamen we toch uit bij de straat, waarvan wij zeiden dat deze korter was. Dit bevestigde maar weer dat vrouwen beter kaart kunnen lezen en een beter richtingsvermogen hebben! Sorry mannen... Nadat we ingecheckt hadden bij Magnums zijn we richting onze kamer gelopen, waar we ontdekten dat we met vijf andere mannen op de kamer sliepen. En ja, hier werd maar weer eens bevestigd dat mannen de grootste rotzooi makers zijn. We komen zo wel veel te weten over het mannelijk geslacht. Aangezien het zo'n rotzooi was hadden we geen enkel idee welke bedden vrij waren, want op elke bed lag wel iets. We kozen maar twee bedden uit en zagen later wel of dit goed was of niet. Toch nog even snel de bedden controleren op bedbugs en dan richting de MacDonalds waar we met Thomas en Valentin hebben afgesproken om een drankje te gaan drinken. Wat een rustige vroege avond zou worden, werd een gezellige late avond. Maar wat maakt het uit, we hebben vakantie! En we zijn weer een beetje beter geworden in poolen. Morgen maar eens kijken of de Lagoon hier nog mooier is als in Cairns.

Airlie Beach (3-1)
Vanochtend werden we uitgerust wakker, ondanks dat we met vijf jongens op een kamer sliepen, hebben we goed geslapen! Wat we toch best een uitdaging vonden vanwege het snurken. Nu was het tijd om op bikini jacht te gaan. Dit is onze missie al sinds we in Australië zijn aangekomen, omdat Larissa's bikini kapot was gegaan en Melissa er maar één had meegenomen. Helaas is dit nog moeilijker dan gedacht, omdat het in Australië zo wat elke dag zomer is en zelfs in de winter zijn er geen winkels waar ze goedkope bikini's verkopen. Maar we houden moed, want wie weet is er in Airlie Beach wel zo'n winkel! Maar zes winkels verder, wat tevens ook de laatste winkels waren op deze plaats, nog steeds geen bikini. Ach wat maakt het ook uit, het was veel te heet... we gingen wel met onze oude bikini's een duik nemen in de Lagoon. Maar eerst even langs PeterPans om te vragen wat een vlucht over de Whitsundays en het Great Barrier Reed kostte, want dit stond ook nog op onze bucketlist. Bij PeterPans was het gelijk duidelijk en morgen zitten wij in een vliegtuigje om deze twee schoonheden van bovenaf te bewonderen! Het liefst gingen we direct al haha. Ook vandaag hadden we met Thomas en Valentin afgesproken en net op het moment dat wij de Lagoon bereikten kwamen ook zij eraan. Over een goede timing gesproken. Met deze warmte was de Lagoon of de zee in de buurt echt een must. We hadden dan ook de hele middag in of naast de Lagoon gelegen tot het etenstijd was en we maar eens onze kookkunsten moesten gaan tonen. Vanavond werd het een broodje hamburger. Ook deze verdere avond brachten we door met Thomas en Valentin met twee flessen rode wijn en uitzicht op de zee. Trouwens ook de eerste keer dat wij tweeën aan de rode wijn zaten! Het moet niet gekker worden hier... Morgen gaan Thomas en Valentin richting de Whitsundays waar wij ze de volgende dag achterna zullen gaan.

Airlie Beach (4-1)
Om 11.15uur werden we vandaag opgehaald om naar het vliegveld van Airlie Beach gebracht te worden, dus dat betekende dat we best even wat langer op ons bed konden blijven liggen. Om 11.00uur liepen we richting de afgesproken plek, maar niet voordat we voor onszelf weer een heerlijk ontbijtje hadden klaar gemaakt. Aangekomen bij de bus bleek het maar weer eens dat het niet makkelijk is om onze namen te spellen. Maar wat maakt het ons uit, we gaan vandaag iets heel gaafs doen! Bij het vliegveld kregen we een kaartje met een kleur. De kleuren deelden de passagiers in, in groepen. Wij waren de laatste groep met een vrouwelijke piloot. Dat is weer een keer wat anders. Ook hadden we het geluk dat we twee passagiers af moesten zetten op Hamilton eiland, waardoor we twee keer moesten opstijgen en landen en daarnaast ook 10 minuten langer in het vliegtuig mochten zitten waardoor we dus ook meer konden zien. Lucky us!! Eenmaal in de lucht, nadat we de twee passagiers hadden afgezet, kon het genieten beginnen. Als eerste vlogen we naar de Whitsundays, een eilanden groep met parel witte stranden en hemels blauw water! Wauw, wauw, wauw!! Meer kunnen we er niet van zeggen. Nadat we over Whitehaven beach zijn gevlogen was het tijd om richting het great barrier reef te gaan. Larissa had hier al foto's van gezien, dus die wist een beetje wat ze kon verwachten. Melissa daarentegen had hier nog niets van gezien, dus voor haar was het een verassing. Maar toen we eenmaal aankwamen bij het great barrier reef stonden we met onze mond vol tanden. Woorden kunnen niet omschrijven hoe mooi dit was en hoe anders het er van boven uitziet!! Ook hebben we het hart van het great barrier reef gezien. Dit is het rif in de vorm van een hartje. Vandaar dat ze het, het hart van het great barrier reef noemen. Na één uur en tien minuten was deze vlucht helaas alweer voorbij en landen we weer bij het vliegveld. Dit was pas de eerste keer dat we tegen elkaar konden zeggen hoe mooi het was en dan ook van elkaar weten wat we met mooi bedoelen! Nog even snel een foto van het vliegtuigje en we springen het busje weer in dat ons af zet op de plek waar we zijn opgehaald. Volgende to do dingetje op kan lijstje: de supermarkt. Morgen gaan we een boot op voor 2 nachten en 2 dagen richting de Whitsundays en hier moesten we nog het een en ander voor halen, dus dat zullen we maar eerst eens doen. Gelukkig werd er voor het eten gezorgd, dus alleen drinken en iets te snacken voor tussendoor moesten we zelf meenemen. Ook de alcohol mocht niet ontbreken, maar deze gingen we morgen wel wel halen. Nu snel onze bikini's aan en richting de Lagoon, want het is weer een nieuwe snikhete dag hier in Airlie Beach! Nu dat de Fransmannen weg zijn hadden we de tijd om beter te worden in pool. En het was zondag, dus het was ook nog eens gratis. Een betere avond kunnen we niet uitzoeken. Tijdens het poolen kwamen we in contact met een aardige Duitser en een zeer vervelende Engelsman. Terwijl wij rustig ons poolspel wilden verbeteren dacht de dronken Engelsman dat hij ons een gunst bewees met zijn bemoeienissen. Maar hoe aardig hij het misschien ook bedoelde, wij wilden het liever op onze eigen manier doen. Naast ons warwn twee Australiërs aan het poolen. Twee aardig mannen die later vroegen of wij mee uitgingen vanavond, maar wij sloegen heel verstandig een avondje over aangezien we morgen voor twee dagen en twee nachten op een boot moesten wonen. Alsof we nog niet met genoeg nationaliteiten op een avond hadden gepraat... Vroegen er twee Italianen, die aan de andere kant van ons aan het poolen waren, of wij zin hadden om een potje tegen hun te poolen. Waarom niet, maar hierna wilden we dan echt slapen. Na een zeer spannend potje dat op het begin eigenlijk al beslist leek had toch nog een verassende draai gekregen door de rare spelregels van de Italianen. Hierna was het dan toch tijd om naar onze kamer te gaan en onze tassen te pakken en te genieten van een rustige nachtrust voordat we op de boot op gingen.

Airlie Beach (5-1)
Een van de trips waar we het meest naar uitkeken stond vandaag op de planning: een boottrip naar de Whitsundays! De Whitsundays bestaat uit een groep eilanden midden in het Great Barrier Reef aan de kust van Queensland.

Om 8.30uur moesten we inchecken bij de organisatie waarna we om 11.00uur werden verwacht bij de haven. Vanuit daar vertrok onze boot richting de Whitsundays. Eenmaal op de boot werd het snel duidelijk wat het allerbelangrijkste was wat we nodig hadden de komende uren WATER & ZONNEBRAND! Op het dek van de boot was het zo heet dat onze huid, wat vervelend, binnen enkele uren nog een paar tintjes bruiner werd... Haha! Na een lekkere lunch met sandwiches en heerlijk in de zon gelegen te hebben kwamen we aan bij onze eerste stop om te gaan snorkelen. Omdat er veel kwallen in de zee waren moest je verplicht een duikpak aan als bescherming. Het snorkelen in de Whitsundays viel ons een beetje tegen, omdat het snorkelen in Lovina al zo prachtig was. Het water hier was wat troebel waardoor we weinig konden zien dat was jammer. Uiteraard hebben we wel wat koraal en mooie vissen gespot! Terug op de boot vaarden we richting de plek waar we de eerste nacht zouden doorbrengen. Hier aangekomen werd de avond gestart met een diner en afgesloten met gezellige spelletjes onder de schitterende sterrenhemel en uiteraard met wat biertjes! Niet te veel... Want ja, hoe zal onze eerste nacht slapen op een boot ons gaan bevallen. Niet zo best kunnen we jullie vertellen haha. Het slapen was zoals verwacht erg heet, samen lagen we heerlijk weg te zweten in een klein knus tweepersoonsbedje. En wanneer Larissa iets te veel bewoog lag het hele service op de grond. Oftewel het werd een nacht met weinig slaap en om 6.00uur werden we alweer gewekt! Na het ontbijt werden we met een klein rubberbootje naar een eiland gebracht. Na een wandeling door de bossen kwamen we aan bij een punt waar we een prachtig uitzicht hadden over Whitehaven Beach! WAUW, wat mooi. Dit kun je gerust het paradijs noemen! Zoiets moois hadden wij nog nooit gezien! Een parelwit strand met helder blauw water. Om het strand zo mooi te houden wordt het onbewoond gehouden, alleen toeristen komen er overdag om te genieten van het al het moois en om vele foto's te nemen. Nadat we vanaf dit punt het uitzicht op Whitehave Beach gezien hadden mochten we het strand van dichtbij gaan bekijken. Het eerste wat we deden was uiteraard een duik nemen in het koele water en genieten van het schitterende uitzicht om ons heen. In het water kwamen we al snel een kleine haai tegen die rustig om iedereen heen zwom. Wat was dit een rare gewaarwording... We zwommen nu gewoon met een haai. Om optimaal van dit mooie plekje te genieten mochten we hier drie uur doorbrengen. Een fotoshoot kon hier natuurlijk niet ontbreken. Een deel hiervan hebben jullie al kunnen bewonderen op Facebook. Helaas komt er aan alles een eind, dus ook aan deze mooie droomplek. We moesten terug naar de boot om onze toch door de Whitsundays voort te zetten, dus door naar de volgende snorkelplek. Gelukkig was het water hier al een stuk helderder en konden we meer zien van het leven onder water. Dit was niet de laatste snorkelplek die we deze dag bezochten. Nadat iedereen terug aan boot was vertrokken we naar de volgende snorkelplek en tevens ook de laatste van deze trip. Deze keer legden we aan bij een mooie plek waarbij we een grote kans hadden om schildpadden te zien! Zeker de moeite waard dus of toch niet... Omdat we na een zeer korte nacht en de indrukken van eerder deze dag kapot waren hadden we het snorkelen dit keer overgeslagen. Een verfrissende duik in de zee konden we niet afslaan, maar na 10 seconden in de zee te hebben gelegen werd Larissa al gestoken door een kwal. Niet zo gek dat we een duikpak moesten dragen tijdens het snorkelen. Verder bestond deze dag uit relaxen, zonnen en spelletjes spelen op de boot. Om ons te ontdoen van het zout op onze huid kregen we allemaal 1 minuut de tijd om te douche. Ja zelfs de vrouwen waren nu snel klaar ;). De nacht ging er weer hetzelfde aan toe zweten en schommelen in het te kleine tweepersoonsbed totdat we weer gewekt werden. Deze ochtend keerden we weer terug naar de haven van Airlie Beach. Terug op het vaste land was het eerste wat we konden gebruiken een ijskoude slush puppy en een afkoelende duik in de Lagoon! Het eerste was gelukt maar de afkoelende duik was niet helemaal zoals we hadden voorgesteld... Na de hitte van de afgelopen dagen in Airlie Beach was de Lagoon helemaal opgewarmd waardoor we een verfrissende duik wel konden vergeten. Gelukkig hadden we in ons hostel wel een koude douche waar we langer dan 1 minuut onder mochten staan ;). Hier maakten we dan ook optimaal gebruik van. Vroeg op de avond hebben we met onze Franse vrienden een wijntje gedronken op een terras omdat het hun laatste avond was in Airlie Beach. Onze wegen gingen vanaf morgen splitsen, maar niet getreurd we komen ze weer tegen in Sydney! Na ze uitgezwaaid te hebben zijn we nog naar de afterparty van onze boot trip geweest maar dit was helaas niet zo gezellig, dus lagen we een keer vroeg op bed. Mooi bijslapen na de korte nachten op de boot.

• 09 Januari 2016 - 10:54

Stephanie Damen:

Het zijn weer mooie verhalen dames! Geniet ervan.

• 09 Januari 2016 - 11:04

Jose:

Als eerste een heel gelukkig nieuwjaar reisgenietster.
    Het is pracht om te lezen wat jullie daar allemaal zien en meemaken, wij kennen het alleen van films maar jullie zien het in het echt , om jaloers op te worden. Meiden geniet nog verder van al het moois en heel veel plezier samen

• 10 Januari 2016 - 23:25

Elise:

Hey meiden,
    Gaaf hoor wat jullie allemaal ondernemen en zien....om jarloers op te worden!
    Extra mooi dat wij door jullie mooi omschreven verhalen mee kunnen genieten alsof wij er zelf bij zijn! Voor ons is het aftellen begonnen ;) Maar jullie moeten er nog maar extra van genieten :) ENJOY lieverds dikke Knuf XxX