Van het drukke Indonesië naar het relaxe Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu Van het drukke Indonesië naar het relaxe Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Larissa en Melissa - WaarBenJij.nu

Van het drukke Indonesië naar het relaxe Australië

Door: Larissa en Melissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa en Melissa

27 December 2015 | Australië, Cairns

Van het drukke Indonesië naar het rustige Australië, waar ons volgende avontuur gaat beginnen.

Van Sanur naar Kuta (13-12)
De dagen in Sanur zitten er ook weer op, vandaag vertrekken we richting onze laatste bestemming in Indonesië: Kuta! In de ochtend werd er al bijtijds op onze deur geklopt... De taxichauffeur die ons naar Sanur had gebracht stond ineens voor de deur. Hij wilde ons ook naar Kuta brengen en dacht dat wel even te kunnen regelen haha. We hadden al een taxi geboekt maar omdat hij een goedkopere prijs voorstelde was de keus makkelijk. Aangekomen in Kuta werd onze mooie dag helaas verpest met harde regen een paar uur lang... Gelukkig zaten we in een restaurant en hebben we ons daar kunnen vermaken. Toen het wat droger leek te worden zijn we richting het winkelcentrum gelopen en hebben we daar wat gegeten. Tijdens het eten werden we nog vermaakt door een goochelaar, altijd leuk van die trucjes waar je niks begrijpt!

Kuta (14-12)
De gordijnen werden voorzichtig geopend: Yeah, goedemorgen zon! Vandaag konden we geen regen gebruiken, want we gingen naar Waterbom Bali! Een mega groot waterpark met zwembaden, natuur rivieren en natuurlijk vele soorten glijbanen. Hier hebben we ons wel kunnen vermaken en uiteraard onze angsten overwonnen bij de gave, maar toch spannende glijbanen!

Kuta (15-12)
Lazy day... Vandaag hadden we minder geluk en heeft het tot 13.30uur kei hard geregend. Ach een keer de hele ochtend in bed liggen is ook niet vervelend. Als ontbijt hadden we dan ook heerlijke koekjes die we nog over hadden van gisteren haha! Om 12.30 zijn we toch maar uit bed gegaan om onze paspoorten op te halen. Eindelijk was alles geregeld met het verlengen van ons visum. Daarna hadden we de taxi naar Seminyak gepakt en daar wat rond gesnuffeld in de winkelstraatjes. Vroeg op de avond zijn we naar Tanah Lot gegaan, dit is de meest populaire tempel in Bali. De tempel staat op een clif in het water, erg mooi om te zien! Om de tempel te betreden moest je eerst je gezicht wassen met water uit een natuurbron en daarna kreeg je rijst op je voorhoofd en een bloem achter je oor. Bij de tempel mocht je helaas maar tot de 10e tree omhoog haha om even een foto te maken en dat was het, maar ach hebben we dat ook meegemaakt. Daarna hebben we hier nog naar de zonsondergang gekeken!

Kuta (16-12)
Tijd om onze surf skills te gaan testen! We waren nog niet op het strand of we werden al aangesproken door een jongen om te komen surfen. Vol enthousiasme zeiden we JA! Op het strand werd ons mega surfboard neergelegd en we kregen een korte instructie van drie stappen hoe je op het board moest 'klimmen'. Makkie toch! Daar gingen we, de zee in! Voor we naar het strand gingen hadden we maar een zwemshort gekocht, en dat was maar goed ook. Het zand zat letterlijk overal! En gelukkig kregen we ook een lang shirt aan, want ja... Ook je bikini topje zat overal haha! De eerste keren waren drama. We kregen water in onze mond, neus en oren en dachten dit gaat niet goed komen. Maar na drie keer lukten het ons eindelijk om langer dan een 0,5 seconde recht op het board te staan! Helaas liep dit moment voor Larissa minder fijn af. Toen de golf voorbij was sprong Larissa van haar surfboard maar bij het landen in de zee verloor ze haar evenwicht door een andere golf en kwam ze verkeerd terecht op haar been dus kon ze niet meer verder. Bij Melissa ging het na een paar keer oefenen beter en beter. Het was echt super gaaf om te doen! Na al het harde werken hadden we wel een lekkere snack verdiend: Fried Bananas it is! Met daarbij natuurlijk onze favoriete Spring Rolls. Samen met de surf leraar genoten we van het heerlijke eten. Daarna hebben we nog wat zon meegepakt op het strand. In de avond zijn we naar Legian geweest om daar het uitgaansleven eens te proeven. We hebben onze avond daar doorgebracht in Paddy's Pub. Hier was het de hele avond Happy Hour dus dan weten jullie het wel. We hebben deze avond nog twee Australische mannen ontmoet, zij vertelden ons leuke verhalen over Australië en verder vooral veel slappe klets. Na een gezellige avond pakten we de taxi terug naar het hostel. En ja, ook dit bracht weer een verhaal met zich mee. Tijdens deze rit zijn we voor het eerst opgelicht, balen... Oh ja en dit lag NIET aan de alcohol! Welterusten!

Kuta (17-12)
Uitbrakken... En bijkomen van een gezellige avond met een klein beetje hoofdpijn. Rond 13.00uur zijn we naar het strand gegaan en uiteraard weer de heerlijke gebakken bananen gegeten. Deze relax dag sloten we af met natuurlijk weer een avond uiteten! Wat zullen we de Nasi en Mie Goreng, nou ja eigenlijk alle avonden (goedkoop) uiteten met drie gangen gaan missen zeg... Want morgen is alweer onze laatste dag in Indonesië aangebroken!

Kuta (18-12)
Ons ALLERLAATSTE DAG in Indonesië is vandaag aangebroken. Wat een geweldige en bijzondere tijd hebben wij hier gehad zeg! We hebben onze ogen uitgekeken naar de manier waarop mensen hier leven en hoe ze hun rituelen beleven. Maar ook het bezoeken van de vulkanen, tempels en de natuur heeft ons mooie beelden gegeven van dit prachtige land! De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam, zorgen ervoor dat je, je thuis voelt en betrekken je graag bij hun manier van leven. Het leven hier is heel anders dan in Nederland. Er is geen haast of een drukke planning. De mensen leven veel samen en zorgen voor elkaar, ze moeten het doen van de hulp die ze geven en krijgen van elkaar. Erg mooi om te zien!

Vandaag nemen we afscheid van dit land. Onze backpack is weer helemaal netjes ingepakt! We vlogen pas om 02.20uur dus moesten ons nog de hele dag zien te vermaken. Gelukkig konden we onze backpack bij de receptie achterlaten dit scheelde veel gesjouw! We zijn eerst een ronde door het winkelcentrum gaan lopen en daar wat gaan drinken, daarna zouden we nog even gedag zeggen tegen de jongens van het surfen. Samen met hun hebben we op het strand gezeten en hun getrakteerd op wat lekkere biertjes, aangezien ze het zelf niet zo breed hebben merk je goed dat ze dat erg waarderen. Ze lieten ons wat Indonesische snacks proeven, zoals kroepoek gemaakt van kip & nootjes en mango met een pittig sausje. Rond 17.00uur gingen wij naar een restaurant om wat te eten. Twee jongens liepen een stuk met ons mee, maar wat er toen gebeurden... Langs het strand liepen we naar het restaurant. Beide jongens moesten naar de wc, maar vonden 3.000 roepia (€0,20) blijkbaar te duur. Je raadt het nooit. In plaats van dat ze de zee in liepen om hun behoefte te doen, gingen ze op het strand zitten! Gewoon met een broek en al aan! Gadverdamme!! Wij wisten niet wat ons overkwam en waar we moesten kijken hahaha, toen ze hun behoefte gedaan hadden zeiden we maar snel gedag. We zijn wat gaan eten en hebben onze laatste uren in een ander winkelcentrum, die we nog niet eerder hadden gezien, doorgebracht. Kijken, kijken en niet kopen! Daarna hebben we een taxi gepakt naar het vliegveld en vertrok ons vliegtuig naar Australië! Op naar ons tweede avontuur!

Cairns (19-12)
Daar zijn we dan eindelijk.. Australië! Na een hobbelige vlucht van 4,5 uur waar wij beide bijna de hele vlucht hebben geslapen zijn we aangekomen in Cairns. We waren blij dat we eindelijk het vliegtuig uit te konden, want het was nogal een "bumpy ride". Op het vliegveld hoefden we alleen maar door de douane, wat redelijk snel ging. Onze paspoorten moesten opnieuw gecontroleerd worden, omdat deze de eerste keer niet goed gescand waren. Hebben wij weer.. Maar gelukkig was bij de tweede keer alles goed en konden we verder om onze bagage te halen. Larissa had haar tas op het vliegveld in Denpasar (Bali) goed ingepakt met folie zodat ze zeker wist dat er niets mee zou gebeuren onderweg. Melissa heeft hiervoor een 'flight bag' met een slotje, dit heeft hetzelfde effect. Onze tassen lagen als enige nog op ons te wachten op de band, omdat wij natuurlijk weer de laatste waren. En gelukkig, er was niks gebeurd met de tassen. Om ze wat makkelijker te dragen moest Larissa al het folie er af halen en dit was nogal een klus. Melissa had het makkelijker met alleen het open maken van haar codeslotje. Maar ook dit hebben we weer gefixt. Nu nog onze bagage laten scannen op geen ongebruikelijke dingen en we hadden de vrije doorgang naar buiten! Hier stond onze chauffeur al op ons te wachten. Met een ritje van ongeveer 5 minuten kwamen we aan bij ons verblijf voor de komende 3 nachten (dat dachten we in ieder geval). Calypso Inn backpackers resort was een erg leuk, even wat anders dan Indonesië, en gezellig hostel. Na het inchecken kregen we een rondleiding met als eindstation onze kamer. Een knusse kamer met 2 bedden, een klein tafeltje en een spiegel. That's it, maar prima na alle luxe die we in Indonesië hebben we gehad. Om onze traditie in ere te houden zijn we, na het zien van onze kamer en het weg zetten van de spullen, het plaatsje gaan verkennen. De weg naar de zee was al snel gevonden, maar helaas konden we hier niet in zwemmen vanwege alle "enge" beesten die hier in de zee leven. Verder lopend naar het centrum stopten we onderweg voor een lekker verfrissend drankje. Dit was wel nodig, want het is hier behoorlijk warm! Een dagelijkse temperatuur van ongeveer 30 graden of hoger. Nadat ons vochtgehalte weer een beetje op pijl was zijn we verder richting het centrum gegaan. Onderweg kwamen we een reisbureau tegen waar we onze verdere reis wilden plannen, maar dit zouden we morgen allemaal gaan doen. Eerst maar eens even op onderzoek uit! Nog geen 200 meter verder kwamen we langs een reisbureau waar een jongen ons zo enthousiast vertelde over wat we allemaal kunnen doen hier, dat we wel benieuwd waren naar wat hij ons nog meer te vertellen had. Een uur later stapten we het reisbureau uit met een planning voor de komende maand en moesten we toch even terug naar het hostel om geld te halen. De terugweg was een kleine 20 minuten lopen, dus een uurtje later stonden we weer op de stoep om te betalen. De jongen moest toen nog alles vastleggen. Dit duurde ongeveer twee uurtjes, dus besloten wij verder het centrum te verkennen. We liepen terug richting zee waar we de "Lagoon" zagen. Een zwembad midden in het centrum waar iedereen gratis kan zwemmen, ook zijn er gratis toiletten en douches die nog schoon gehouden worden ook. Misschien een idee voor in Nederland? Terwijl we aan het wachten waren, hebben we hier genoten van het uitzicht. Hier komen we zeker nog een keer terug! Twee uurtjes later liepen we richting het reisbureau, waar de papieren al op ons lagen te wachten. Alles werd goed uitgelegd zodat er niks mis kon gaan! Maarja met ons weet je het maar nooit... Daar komen we snel genoeg achter haha ;). Omdat we pas na Kerst vertrekken uit Cairns moesten we nog even een paar extra nachten bijboeken in ons hostel. Gelukkig hadden we dit bij aankomst al aangegeven en dit was geen probleem, als we het maar snel deden. In Australië verblijven we meer in de hostels, waar we ook dachten dat we zouden verblijven tijdens deze reis. Dus een gedeelde slaapkamer met minder luxe, een gedeelde badkamer en een gedeelde keuken waar we zelf kunnen koken en afwassen. In plaats van dat we elke ochtend ontbijt kregen en elke avond konden uiteten, zoals het in Indonesië was. Zoals het in Australië is vinden we helemaal niet erg, want dit geeft de reis wel meer het backpackers gevoel, waar we mede voor kwamen. Dus dat gaan we ook doen! Op de terugweg van het centrum naar ons hostel hebben we wat boodschappen gedaan voor het avondeten en het ontbijt. Nu kan het echte backpackers leven beginnen! Beetje water koken, zakje soep in een mok, een aantal crackertjes met kaas erbij en wij hebben ons heerlijk zelfgemaakte avondeten haha! En het smaakte nog bijna beter dan als we uiteten gaan. Die avond hebben we beneden in de gezamenlijke ruimte een beetje gechilled en na een welverdiende douche heerlijk onder de wol gekropen!

Cairns (20-12)
Een regenachtige dag in Cairns. Niet iets waarvoor we naar Australië zijn gekomen, maar ook hier begint het regenseizoen, dus we moeten het er maar mee doen. Een geschikte dag om het 'enorme' winkelcentrum hier eens van dichtbij te gaan bekijken! Een voordeel aan dit hostel is dat er een busje, ongeveer om het uur, naar het centrum gaat. De regen gaf ons geen andere keus om dit dan maar mooi te doen! ;) Onze zoektocht naar een wereldstekker kan beginnen. Wij dachten goed voorbereid te zijn door 4 verschillende wereldstekkers mee te nemen, maar jullie raden het al... de juiste zat hier niet bij! Maar gelukkig hadden we deze snel gevonden en konden onze oh zo geliefde telefoons weer opgeladen worden! In het winkelcentrum was er net een heel leuk winkeltje geopend. Ze verkochten schrijfboekjes, agenda's, pennen, foto albums en ga zo maar door. Om voor later al onze ervaringen te bewaren hadden we uit Nederland al een schrijfboekje meegenomen, maar deze waren na 5 weken Indonesië al helemaal vol geschreven. Oftewel een goed moment om hier ons schrijfboekje, voor 7 weken Australië, te kopen. Maar niet vandaag, want we wilden niet gelijk de eerste dag al met volle tassen terug komen uit het winkelcentrum. ;) Met een lunch bij de Subway, het zien van de winkeltjes op de tweede verdieping en de boodschappen voor het avond eten keerden we terug naar de bus. Voor het avond eten hadden we gekozen voor een heerlijke salade (niet zelfgemaakt) en de crackertjes van de gisteren. Het echte backpackers leven! 's Avonds hebben we onze eerste Australische biertje op die ons heerlijk smaakten!!

Cairns (21-12)
Wat er ook zou gebeuren vandaag, we gingen richting de Lagoon! Onderweg begon het al te regenen, maar dit hield ons niet tegen. We waren goed voorbereid met onze, in Indonesië, gekochte paraplu en bereikten zo redelijk droog de Lagoon. Hier aangekomen klaarde het weer wonderbaarlijk op en hadden we de rest van de middag zon! Je krijgt wat je verdiend zeggen ze toch?? ;) De Lagoon was erg koud, maar met de zon die het zweet op je voorhoofd liet staan was dit een heerlijke verfrissing. Rond een uurtje of 4 begon het weer toch te betrekken en besloten we richting het winkelcentrum te gaan om de boekjes te halen waarin we onze avonturen in Australië konden opschrijven. Dit is dan ook wat we, bijna gelijk, deden bij terugkomst in het hostel.

Cairns (22-12)
The Barefoot Tour! De wekker ging vroeg af deze ochtend, om 07.15uur werden we door Brett, onze gids, opgehaald. We moesten zelf onze lunch meenemen, heerlijke pannenkoeken van gisteren en wat broodjes pakten we in en we waren er klaar voor! In de tourbus zaten voornamelijk backpackers. De planning werd verteld en iedereen moest zich aan elkaar voorstellen. Je naam, waar je vandaan komt, wat je doet voor studie/werk, wat je in Australië doet, je relatiestatus en de manier waarop je je wc papier gebruikt na een toiletbeurt (vouwen of een propje) haha! Toen kwamen we aan bij de eerste plek: Josephine Waterfalls. In de regen door de bergen liepen we naar de watervallen. Het frisse en heldere water stroomde door de rotsen en uiteraard deden wij een Rock Slide! Daarna hadden we een morning tea met vers fruit, muffins en cake. Als tweede bestemming arriveerden we bij de bekende waterval van de clip van Peter André - Mysterious Girl. Na het zwemmen onder de ijskoude waterval mochten alle meiden hier natuurlijk de beroemde Hair Flick maken! Daarna reden we door naar Dinner Falls om daar van een rots af te springen brrrrrr... Als afsluiting van de tour gingen we naar Lake Eacham. Dit was een kratermeer met een lengte van 1,5km en een breedte van 1km en hij was 65 meter diep! Hoe vet om daar een duik in te nemen! Hoe koud het ook was, we waren toch al zeiknat van de stromende regen dus wat maakte het uit! Gelukkig was het water een stuk warmer dan de watervallen die we gehad hadden vandaag haha. In het hostel konden we lekker opwarmen ondereen lange warme douche en sloten we de dag af met een heerlijke pizza!

Cairns (23-12)
Dag 5 in Cairns. Eentje om snel te vergeten. Wat vandaag eigenlijk een stranddag had moeten worden werd een dagje binnen zitten en wachten tot de regen op zou houden. Veel hebben we vandaag niet gedaan, buiten het bezoeken van de supermarkt. Tussen de regen buien door moesten we toch iets te eten halen voor vanavond. Maar nu hebben we ook weer kunnen bijkomen van de toer van gisteren en zijn we uitgerust voor de toer van morgen.

Cairns (24-12)
Om 7.30 werden we door George, onze gids van vandaag, opgehaald om richting Cape Tribulation te gaan. Deze toer was even iets anders dan de Barefoot toer. Met gezinnen en ouderen in de bus wisten we dat de dag een stuk rustiger zou zijn vandaag. Maar 'no worries' wij vermaken ons wel. De eerste stop liet even op zich wachten, maar na ongeveer 1,5 uur rijden kwamen we aan bij een zeer mooi uitzicht. Waar we uitkeken op een gedeelte van het regenwoud en de zee. Vanuit hier reden we door naar een wandelgebied door het regenwoud. Er was een houten pad aangelegd waarmee we dwars door het regenwoud liepen. Onderweg kwamen we een leguaan tegen die rustig op een boom zat. Verder kwamen we nog vele boomsoorten tegen, maar dit vonden wij niet zo interessant... Op naar de lunch op het strand. Met onze heerlijk zelf belegde broodjes streken we neer op een mooi strand waar we heerlijk zaten te eten totdat er in de bosjes achter ons een redelijk grote leguaan van zich liet horen. Dit vonden wij spannender dan onze lunch dus we liepen richting het bos om de leguaan van dichterbij te bekijken. Na een aantal fotootjes te hebben geschoten zijn we verder op dierenjacht gegaan. We zaten er nu helemaal in. Op het strand waren verschillende kleine holletjes te zien waar zich kleine krabbetjes in verscholen. Je moest geduldig zijn om er een te zien, maar het was ons gelukt. Na de lunch stopten we bij een boerderij waar ze hun eigen ijs maakte en hebben we verschillende nieuwe soorten ijs op. Waarna we doorreden om naar het leukste deel van de dag te gaan: een rondvaart op de Daintree River om krokodillen te spotten. Nu vragen jullie je zeker af of dit gelukt is..? Jazeker is dit gelukt! Niet 1, maar drie kleine krokodillen en één grote. En nog een boom kikker waar we veel moeite voor hebben moeten doen om deze te spotten tussen de groene bladeren, maar we hebben hem of haar op foto gekregen! Helaas duurde de rondvaart maar kort en moesten we door naar het volgende... Mossman Gorge National Park. Onderweg hier naar toe begon het te regen en bij aankomst kregen we te horen dat dit onderdeel niet door kon gaan, omdat het te gevaarlijk was. Dan maar terug naar Cairns, naar het hostel om kerstavond te vieren. We hadden geen zin om nog naar de supermarkt te gaan om eten te halen, dus deden we het maar met hetgeen wat we hadden. Brood, kaas en ham. Alle ingrediënten voor een tosti en laten wij daar nu net van houden! Tijdens het eten van onze overheerlijke tosti waren ze in de gezamenlijke ruimte bezig met een pubquiz. Bij ons aan tafel zaten een jongen (Donal uit Ierland en een meisje uit Engeland) die de quiz met z'n tweeën deden en zij vroegen of wij mee wilden doen. Natuurlijk dachten wij, maar erg goed waren we er niet in... De quiz ging over Kerst, waar wij dachten veel over te weten, maar niets is minder waar. Dus hebben we bijgedragen wat we konden maar helaas eindigden we als laatste.. Daarna werd het tijd om ons eerste potje pool te spelen. Melissa in het team bij Donal en Larissa in het team bij het Engelse meisje. Helaas bracht Larissa ongeluk, want het maakte niet uit bij wie ze zat, haar team verloor. Of was Larissa gewoon slecht? Dit laten we in het midden...Na het poolen hebben we nog een drankje gedaan en vonden we het tijd voor ons bedje. Morgen moeten we immers wel fit zijn voor Christmas Day!

Cairns (25-12)
It's Christmas Day. Eindelijk is het dan zo ver Eerste Kerstdag. We hebben alleen geen idee wat we ervan moeten verwachten. Kerst vieren in 30 graden aan de andere kant van de wereld zonder familie en vrienden. Maar we gaan er het beste van maken. En dat is gelukt! We begonnen met een heerlijk ontbijt, dat we alleen nog even moesten halen. We dachten dat de bakker om de hoek misschien wel open zou zijn, maar helaas... Gelukkig zit er een supermarkt vlakbij die altijd open is, dus ons kerstontbijt liep niet in gevaar. Een heerlijk croissantje, een broodje met Nutella en chocomelk. Een beter kerstontbijt hebben wij nog nooit op!! ;) 's Middags rond 14.00uur zou de barbecue van start gaan bij ons hostel, dus in die tijd konden we wel een spelletje spelen. Op het internet zochten we naar een leuk kaartspelletje en kwamen uit bij het kaartspel 'shithead'. Voordat we wilden beginnen kwam Donal bij ons zitten. De jongen die we een dag eerder hadden ontmoet bij de pubquiz. Hij wilde wel mee doen, gezellig! Toen we net wilden beginnen kwam een vriend van Donal met een vriendin binnen lopen en schoven aan bij ons aan tafel. Ons gezelschap voor Kerst was compleet! Met z'n 5en begonnen we met het spelen van 'shithead'. Voor iedereen, behalve Donal, was het de eerste keer. Het was dus even inkomen, maar we hadden het al snel onder de knie! Om 15.00uur was eindelijk de barbecue zo ver om te starten, dus onderbraken we het spelletje voor een hapje eten. Ook een cadeautje van het hostel ontbrak niet op deze dag. En natuurlijk de crackers die ze overal op de wereld kennen behalve in Europa. :) Na de barbecue gingen we verder met het spelen van het spelletje en het drinken van bier! Nu was het spelletje niet gewoon het spelletje, maar mocht de winnaar iets doen bij de verliezer (de shithead). Larissa was de gelukkige en mocht de verliezer slaan met zo'n grote opblaas handschoen. Niet heel spannend. Bij het tweede spelletje waren de regels weer anders en moest de verliezer en opdracht uitvoeren. En ja hoor Larissa was de gelukkige. Er was een hele discussie aan vooraf gegaan was de verliezer moest doen, maar het was uiteindelijk geworden: alle mannen bij de bar een kus op de wang geven. Geen probleem! Bij de derde ronde waren de regels weer veranderd en moest de verliezer iets bij de winnaar doen. Gelukkig waren wij beide noch de verliezer noch de winnaar, dus laten we de details achterwegen laten. Ben je benieuwd naar het spel, dat snappen wij wel na het lezen van deze blog. Zoek het dan gewoon even op op het internet! Om 23.00uur sloot de bar en was het tijd om richting het centrum te gaan om Eerste Kerstdag af te sluiten in een bar. Het was The Woolshed geworden, waar we rond 04.00uur naar buiten stapten om richting ons bed te gaan.

Cairns (26-12)
Wat in Nederland Tweede Kerstdag is, is in Australië Boxing Day. Jeeeeej! Een dag dat de uitverkoop begint. :) Maar omdat wij het vannacht redelijk laat hebben gemaakt was het eerst tijd om heerlijk uit te slapen en pas om 15.00uur ons bed uit te stappen. Heerlijk! Tegen de tijd dat we het winkelcentrum bereikt hadden ging bijna alles al dicht haha! Zo ver Boxing Day. Maar we hadden nog een andere missie deze dag... Omdat we toch een beetje Kerst wilden vieren zoals in Nederland hebben we voor elkaar een gedicht geschreven. Alleen de cadeautjes ontbraken nog. Gelukkig zijn we eerder een Night Market tegen gekomen waar we prima op zoek kunnen naar cadeautjes zonder elkaar tegen te komen. We sproken af om voor ongeveer 5 dollar één of meerdere cadeautjes te kopen, waar we 20 minuten de tijd voor hadden. Een eitje! Voordat we elkaar ons gedicht en de cadeau(tjes) zouden geven eerst maar eens eten. Een heerlijke zelfgemaakte clubsandwich stond op het menu! We hebben nog nooit zo'n lekkere op. Ook dit zal niet de laatste keer zijn dat we dit eten! Eindelijk tijd voor de gedichtjes en cadeautjes. Allebei waren we erg blij met ons gedicht en de cadeautjes! Deze Tweede Kerstdag was zeker geslaagd. Ook al kwamen we laat ons bed uit vandaag, het was ook weer vroeg op de avond dat we ons bed gingen opzoeken. Een lekker lui dagje vandaag die we kennen uit Nederland.

Cairns (27-12)
Een dagje strand echt iets waar we naar uit hadden gekeken en vandaag dan eindelijk gaan doen. Het is vandaag een hele mooie dag, dus dat kan al niet meer stuk. Overigens de eerste dag dat we heel de dag zon hebben dat zou je niet zo snel zeggen hier down under. Omdat we niet naar het strand kunnen lopen vanaf hier moesten we de bus pakken. Gelukkig stopt deze net om de hoek. Helaas rijdt de bus, omdat het zondag is, alleen om het uur. Maar deze dag kan al niet meer stuk, omdat de zon scheen. Bus 110 kwam eerder dan verwacht wat een meevaller was. Nu alleen nog even goed opletten waar we eruit moeten en dan kan ons dagje strand beginnen! Twintig minuutjes later arriveerden we bij Palm Cove. Een mooi strand met palmbomen om het strand af te bakenen van de weg. Misschien vandaar ook wel de naam PALM Cove... Omdat we tijdens onze toer naar Cape Tribulation een aantal verhalen hebben gehoord van onze gids over haaien, krokodillen en kwallen durfden we bijna de zee niet in. Maar omdat het vandaag zo warm is hadden we toch wat verkoeling nodig en hebben we toch de gok genomen om tot onze knieën het water in te gaan. Er waren overigens ook andere mensen die dit deden, dus wij dachten dat het dan wel veilig was. Omdat het eruit zag dat het ging regenen zijn we twee uur later op zoek gegaan naar een terrasje waar we een drankje hebben gedaan en vervolgens nog een wandelingetje hebben gemaakt richting de pier, omdat onze bus pas over een klein uurtje zou komen. Op de pier was er een Australisch gezin aan het vissen en had één van de gezinsleden iets aan de haak geslagen! Wij waren benieuwd wat het was en bleven kijken. Het was behoorlijk zwaar, te zien aan de reactie van het meisje. Niet veel later zagen we dan ook dat ze een haai aan haar haak had!! Niet een hele grote, maar klein was hij of zij zeker niet. Tegelijkertijd dat we de haai zagen, m zwommen er ook twee pijlstaartroggen voorbij. Nu weten we ook gelijk weer dat de verhalen die ze vertellen echt zijn en we niet voor niets zo voorzichtig zijn in de zee. Helaas brak het visdraad af voordat ze de haai had gevangen en kon deze zijn weg vervolgen net als wij. De bus kon elk moment arriveren, dus tijd om naar de bushalte te gaan. Van de bushalte naar het hostel zijn we nog even gestopt bij de supermarkt om ons eten voor vanavond te halen: Tortellini. Deze was Melissa zo goed bevallen dat we ze voor de tweede keer deze week aten. Op zondag is het in ons hostel reptielen avond. Waar een slang, een krokodil en een leguaan aanwezig zijn voordat de barbecue begint met kangaroe biefstuk en krokodillen worstjes. Om weer iets nieuws te doen hebben we ons gewaagd aan het vasthouden van de slang, de krokodil en de leguaan. Want in deze reis draait alles om nieuwe dingen doen, eten, zien en ervaren! H

• 27 December 2015 - 15:20

Roxan:

Hoi dames,

Nou nou weer flink wat meegemaakt!
    Maar ondanks de vele regenbuien vermaken jullie je prima zo te lezen.

Veel plezier!

En ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Groetjes Rox

• 27 December 2015 - 17:11

Hennie Kerssens:

Ik lees wel dat jullie veel zien en plezier hebben, ondanks de regen soms. Maar jullie laten je niet uit het veld slaan, jullie maken er elke keer weer iets van. Geniet er van, zo veel mogelijk.

Op naar de volgende verhalen.

Grt. Hennie Kerssens

• 27 December 2015 - 19:44

Evelien Langenberg:

Hoi Mellisa en larissa,

Jullie worden nog eens beroemde schrijfsters. Wil weer opmerken dat jullie alles tot in detail goed verwoorden. Ik was wat achter geraakt wat het lezen van jullie Blog betreft. Maar bijna alles gelezen. Griezel bij het verhaal van de twee jongens uit Kuta die de toilet te duur vond en op het strand met broek aan hun behoeftes deden...brrr..daar ga je niet ff erna een pilsje mee drinken. Hahaha... Jakkie!! Het mooie land Indonesie achter jullie gelaten en in het mooie avontuurlijke Australie beland. Jullie hebben in korte tijd veel gezien en meegemaakt. Hoe anders en bijna saai is ons landje als je jullie verhalen leest. Ik zeg bijna want de traditie's in Nederland blijft natuurlijk gezellig en vertrouwd zoals kerst. we hebben je gemist Mellisa 1ste kerstdag maar dat halen jullie volgend jaar weer in :-) De schoonzoons hebben je vader weer lekker voor de gek gehouden nadat schoonvader hun voor de gek hield. Heel het verhaal heb ik niet meegekregen maar de jongens beloofden beterschap door te zeggen we stoppen ermee hand erop ( gniffel van Jordy en en jouw Rick met een uiterst ondeugende grijns) Je vader twijfelde maar zei ok hand erop en gaf Rick spontaan een hand en daarna Jordy....en ja hoor Je vaders hand verdween in een mop slagroom. Een lol dat de jongens hadden ze kwamen niet meer bij. je vader eerst verbouwereerd maar ging meteen in de aanval. De jongens waren nog steeds slap van het lachen maar niet lang meer. Je vader kwam ondertussen aangeslopen met een fles...jawel!! Mayonaise..en spoot het over Jordy heen Wahahaha..op zijn haar ( O jee,,Jordy's mooi kapsel!!..en bloes!! Het lachen verging Jordy..maar daar kwam schoonmoeders en poetste bijna alles weg. het leed was geleden en de avond ging verder in een spel waar Evie en ik niet aan meededen we waren bekaf van alle trubbels de avond ervoor ook wij worden ouder ;-) ( 12 eters op kerstavond) Maar we konden terugkijken op een gezellige 1ste kerstdag die goed was verzorgd door je ouders. Wij allen hebben je gemist maar als ik lees hoe jullie de kerstdagen hebben doorgebracht vind ik dat ook wel erg speciaal.Jullie hebben je kostelijk vermaakt en dat geeft ons ook weer een goed gevoel.
    Meiden nog heel veel plezier in Australie en ik kijk uit naar jullie volgende avonturen. Dikke kus voor jullie van ons! XX

• 27 December 2015 - 20:10

Mieke Verschuren:

Jullie hebben weer heel veel gezien. jammer van de regen. Samen nog veel plezier en geniet er maar van.

• 27 December 2015 - 20:34

Esther:

Jullie verslag weer met plezier gelezen, ik kijk alweer uit naar de volgende xx nog veel plezier